Thursday, February 24, 2011

Rasanye sudah sampai masanye =.=''

aku rasa dh cukup aku simpan rahsia diri aku ni . aku penat . dah ta larat . aku ta taw sampai bila aku kene simpan . cume yg aku bole tulis kat blog aku ni . ini laa dr perasaan aku . aku ta penah mintak simpati sape sape . and jangan risau . aku ta perlukan simpati sesiapa . and aku xsuka orang bersimpati kat aku . biar aku hidup dgn hidup aku sendiri . aku ta penah kisah . kalau aku hidup sorang  sorang . orang jauh dari aku . orang tak sayang aku . orang dah tak suka aku . orang nak jauh kan diri aku . semua tuu aku ta kisah . sebab aku tahu  , sampai bila aku mendongak ke langit . sampai bila aku jejak kaki di bumi . and sampai bila aku bole tersenyum anda sampai bila ku bolee menangis . and sampai bila aku boleh ketawa .&&& .. cume aku harap . aku boleh boleh buat orang sekeliling aku tersenyum and ketawa . hidup ni memang perit . kalau tak perit bukan namanye sebuah kehidupan . YA ALLAH ! aku tahu kau laa yg hanye tahu segala galanye dalam ati aku and perasaan aku . sebab tuu laaa . aku lebeh menjaga hati org walaupon ati aku sendiri sakit . sebabmenjaga ati org lain lg penting pd aku . dr menjaga ati aku ni . aku try jadi sabaar . walaupon aku mengaku . aku ni bukan seorang yg penyabar hakikatnye . memang aku seorang yg byk pendam . tp pendam tuu bukan bermakna aku ni bahaya . sebab orang cakap org yg suka pendam itu ada seorang yg pendendam . kn kn kn kn . aku akan buat semua org sekeliling aku merasakan diri dia penting dlm diri aku . sebab aku nak diaorg rasa dihargai walaupon aku tak penah sikit pon mengharapkan balasan tuuu . mcm abah selalu cakap kat aku ' ADIK BIAR ORANG BUAT KITA, JGN SESEKALI KITA BUAT KAT ORANG, SEBAB DIK TUHAN TUU MAHA ADIL . DIA AKAN BALAS YG SEPATUTNYE &&& KITA SIKIT PON XDA HAK NAK LETAK KAN SESUATU HUKUMAN . ATAU APE PONN '  abahh jgn risau . adik tak penah lupakan ape yg abah penah cakap . walaupon abah cakap benda ni time adik tgh tertutup mata rapat & koma selama 3 minggu . 2 tahun lepasss .memang sebakkk . bila time tertutup rapat . badan ta mampu nak bergerak . yg hanye berfungsi hanye laa telinga . and kitaa rasa mcm dalam mimpi  semua benda ni berlaku . & alhamdullilah . dgn berkat doa mak , abah and family . suport dr kawan kawan .and solat hajat dr si DIA yg penah jg seorang yg bermakna dlm hidup aku . aku boleh mendongak ke langit ke sekarang . aku ingat mimpi ngeri tuu hanye sekejap . tapi tuhan maybe sayang kan aku dr orang lain . dia bagi aku dugaan yg aku sendiri dah tahu ape akhirnye . memang aku tak kuat . tapi aku try tok jadi kuat . walaupon orang lain tengok aku ketawa ,tersenyumm, kuat semangat, seorang yg penyabar . tp jauh dr sudut aku, aku ta boleh jadi sekuat ni . aku jatuh . aku down . aku maty dengan diri aku sendiri . cume aku berserah kat tuhan . yg boleh aku lakukan . berusaha and tawakal tuk semua nye selamatt .
kanser usus yang penah aku sakit dulu .ta penah maty mcm tuu . still ada effect sampai sekarang . HAHA ! selalu sakit perut . yg aku cume bole buat . makan ubat . check up . jaga makan .  jumpe doktor yg memang aku ta suka and sgt garang tuuu .aku serabut . aku suram sekarang . sebab aku dapat rasa  mak abah ta bole kehilangan aku . aku xnak tgk diaorg menangis . aku xnak tgk diaorg sunyi . sbb aku jelaa sorang anak perempuan diaorg . makk . maafkan tikaa hea . sbb lepas ni . mak sorang sorang jeaa . ta pelaa .yg lain ada kan . YA ALLAH aku tahu kau dah cukup kuatkan aku . aku berharap kekuatan ini . ta kan sikit pon hilang . sehingga nafas aku yg terakhir . aku hidup kerana ada kekuatan ni . huhhh . 2 tahuunnn !!! arrggghhhh !!!

No comments:

Post a Comment